maandag 2 februari 2015

Verkennen van Kampong Cham

Dag allemaal!

Hier ben ik weer. :)

Vrijdag 30/01

Vrijdagochtend hebben we nog enkele laatste afspraken gemaakt met onze begeleider.
In de namiddag gingen we naar een hotel waar een zwembadje aan was.
Zo hebben we toch een beetje verfrissing kunnen opzoeken.



Aangezien dit onze laatste dag in  Phnom Penh was ( toch voor Kevin en mij). Zijn we 's avonds nog iets gaan drinken in de 'House River Lounge'. Dit is niet enkel bij drinken gebleven... later die avond stonden we allemaal op de dansvloer. We hebben nog een feestje gebouwd tot in de 'late' uurtjes, maar dan werd het tijd om naar onze verblijfplaats terug te keren want om 8.30 uur vertrekken Kevin en ik naar Kampong Cham.




Zaterdag 31/01

Zaterdagochtend vertrokken we naar Kampong Cham, dit was ongeveer vier uur rijden.
Onderweg stopten we even op een gekende plaats vanwege de gefrituurde spinnen die je daar kan verkrijgen. Hierop zei ik wijselijk 'nee'. :) Twee meisjes kwamen meteen naar ons om ons fruit te verkopen. Plots vroeg het meisje of ik een grote spin wou zien. Voor ik 'nee' zei,
toonde ze me meteen de spin die al de hele tijd op haar schouder zat! Ik mocht ze vasthouden, maar werd hier toch wat mee overvallen, het is dus enkel bij wrijven gebleven. :)





Toen we aankwamen in Kampong Cham gingen we naar onze tijdelijke verblijfplaats
'The Moon River'. In de namiddag gingen we naar enkele huisjes kijken die we konden huren. We hadden er al vrij snel één gevonden! Maandag mogen verhuizen naar de woning. Aangezien ik foto's ben vergeten nemen, post ik deze later nog. Nadien gingen we even wandelen om het dorp al een beetje te verkennen. Toen we de dijk afwandelden kwamen we de bamboeburg tegen. Via deze brug kan je op een eiland geraken. Het was wel even schrikken want de brug buigt heel hard mee, maar aangezien zelfs de auto's erover kunnen rijden, zal deze wel stevig genoeg zijn. ;)







Wanneer we aan de overkant kwamen, zagen we dat daar een strandje was, waar je wel voor moest betalen om erop te mogen. Ook om over de brug en terug van de brug te gaan moet je 1 dollar betalen. Naast het strandje was er een klein dorpje. De kindjes kwamen meteen naar mijn tasje en zeiden 'money', we konden het niet laten om hen toch een beetje te geven. Wanneer ze ons fototoestel zagen, wilden ze meteen op de foto. Ze vonden het super om daarna naar de foto's te kijken.







Zondag 01/02

Zondagochtend gingen we naar een marktje niet zo ver van ons verblijf. Dit is allemaal binnen en elk kraampje neemt een 'mini' plekje in. Je vindt er vooral veel kleren, maar ook toiletgerief, schoenen, vis... Je zou er meteen in verdwalen. Wanneer je er binnen gaat, weet je nooit op voorhand waar je zal uitkomen.



In de namiddag besloten we om terug over de bamboebrug te gaan en deze keer naar het strandje te gaan. Het viel meteen op dat alle mensen daar met hun kleren in het water gingen, zelfs al hadden ze een jeans aan. De meeste mensen zaten in een soort hutje en picknickten daar. Je werd meteen vrolijk als je alle kinderen en volwassenen in het water zag spelen! :)




's Avonds aten we iets van een kraampje op de dijk en dronken we uit een kokosnoot. Zeer gezellig op de dijk tussen de lokale bevolking. De lokale bevolking is trouwens heel vriendelijk. Regelmatig zeggen de mensen 'Hello' en elk kindje zwaait wel eens. Wanneer je over straat loopt, krijg je van iedereen een glimlach! Hierdoor wordt mijn dag telkens een beetje mooier! :)


2 opmerkingen:

  1. Hoi Steffie, leuk om de laatste updates te lezen.
    Hebben de andere ook een blog die we kunnen volgen ?
    Ik vermoed dat binnenkort het echte werk zal beginnen.
    Groetjes, Papa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaaai Steffie, ziet er daar al super uit! Ben al mega jaloers :D
    Hou ons op de hoogte e en doet dat daar goed met stage!

    BeantwoordenVerwijderen