maandag 20 april 2015

Back in Phnom Penh

Dag allemaal!
Ik hou jullie even op de hoogte van mijn eerste weekje in Phnom Penh.
Aangezien ik vanaf maandag 6 april tot en met vrijdag 17 april vakantie heb,
zal mijn volgend blogbericht pas na deze twee weken zijn.
Even geduld dus... ;)

Maandag 30/03/2015
Maandagochtend namen Kevin en ik de Tuk-Tuk naar 'Joma', dit is een 'restaurantje' waar veel toeristen zitten. Daar is er wifi en kan je dus rustig op je computer werken. :)
We hebben daar ontbeten en trokken naar het VVOB - kantoor. We kregen er allebei een bureautje toegewezen waar we mochten zitten om te werken. We konden uiteindelijk rond 8.30 uur starten aan onze taken.
In de middag namen we een pauze en hebben we samen met de Ambers iets gegeten. Nadien werkten we nog verder tot 17.30 uur en daarna keerden we terug naar de guest house. Daar aten we nog iets en werkte ik nog even mijn vorig blogbericht af. :)

Dinsdag 31/03/2015
Dinsdagochtend nam ik alleen de Tuk-Tuk naar het VVOB kantoor, aangezien Kevin zich niet goed voelde en koorts had. Ook die dag kregen we de tijd om verder te werken aan onze taken. Deze tijd kon ik wel gebruiken want in Kampong Cham was het zo druk met de stage dat ik daar nog geen tijd voor gevonden had, toen was het al moeilijk een gaatje te vinden om een blogberichtje te typen. :)
Rond 17.30 uur keerde ik terug naar de guest house. Ondertussen was Kevin al naar het ziekenhuis gegaan vanwege de hoge koorts. Die avond bracht ik hem een bezoekje en gelukkig mocht later die avond terugkeren naar de guest house want hij voelde zich al beter. :)

Woensdag 01/04/2015
's Ochtends vertrokken we terug naar het VVOB kantoor. Deze keer konden we slechts twee uurtjes verder werken aan onze taken. VVOB schenkt 85 dozen met didactisch materiaal aan lagere scholen en aan lerarenopleidingen in Cambodja. Deze dozen moesten we de komende dagen vullen, maar voor we hiermee konden starten, moesten we nog iets anders doen...
Bij het didactisch materiaal zaten onder andere breukentafels. Dit waren de breuken van 1 tot en met 1/12. Het probleem was dat alle breuken wel in een aparte doos zaten, maar de breuktaarten waren in stukjes in de doos, door elkaar. Wij moesten dus met alle stukjes een taart vormen. Nadien moest er in elk zakje één breukentaart gestoken worden. Als je weet dat het per breuk meer dan 600 breukentaarten waren, snap je wel dat dit eruit zag als 'onbegonnen' werk. Woensdag hebben we hier een deeltje van kunnen doen, maar we hadden nog een hele weg te gaan.
Rond 16 uur mochten we hiermee stoppen en gingen we naar 'Joma' zodat we daar nog even konden werken voor school. Na het avondeten, samen met de Ambers, sloten we de avond af met een bowlingspelletje. :)

Donderdag 02/04/2015
Donderdagochtend werden we verwacht op het PTTC in Phnom Penh. We gingen verder met het sorteren van de breukentaarten per aantal en nadien staken we van elke breukentafel één pakketje in een zakje. (Goed nieuws: we mochten het aantal van een breukentaart gewoon tellen en moesten de breukentaarten niet meer maken.) Gelukkig kregen we in de namiddag hulp van vele studenten en werknemers van VVOB waardoor dit plots veel sneller ging! Het was alsof we een levende fabriek waren. :)
Rond 16 uur was alles klaar, waardoor Kevin en ik de kans hadden om nog even samen te zitten met Wanda (medewerkster van VVOB) om het 'storyboard' van ons filmpje, voor het draagvlakverbredend project, te overlopen.
Om 17 uur hadden we een skypemeeting met onze 'filmmakers'. We besloten om niet te skypen, maar alles te typen zodat ze een schriftelijk 'verslag' hadden van onze opmerkingen. Dit waren er niet veel, maar er waren toch enkele details die we graag hadden aangepast. Over het algemeen waren we heel tevreden over de schetsen die ze tot nu toe al gemaakt hadden. We zijn alvast benieuwd naar het eindresultaat! :)
's Avonds gingen we met de Tuk-Tuk naar een internationale school waar vrienden van de Ambers student zijn. Hierdoor konden we samen met hen mee volleyballen en nadien voetballen. Ondanks dat ik hier niet goed in was, was het zeer leuke avond! :)

Vrijdag 03/04/2015
Vrijdag gingen we terug aan de slag in het VVOB kantoor. We begonnen rond 08.30 uur en hadden gedaan rond 18.00 uur. Meteen aansluitend vond er alvast een feestje voor Khmer Nieuwjaar plaats.
Na al het lekkere eten, maakten we kennis met de verschillende Khmer dansen. Nadien was het onze beurt om hen met de 'Belgische' dansjes te laten kennis maken. Een mooie start voor onze vakantie. :)

Tot binnen twee weken!;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten